Pentru a adauga motorul de cautare, atat de necesar, blogul urmeaza sa fie in curand redenumit.
Formatul va ramane acelasi.
Noua titulartura va fi: colectionarul.eu
Pe curand,
C.
Va multumesc ca intrati pe aceste pagini.
Pentru a adauga motorul de cautare, atat de necesar, blogul urmeaza sa fie in curand redenumit. Formatul va ramane acelasi. Noua titulartura va fi: colectionarul.eu Pe curand, C.
0 Comments
In fragila lume a relatiei (adesea bantuita de sindrom bipolar) creator-auditor se interpune cel mai adesea pacifist si cu folos colectionarul.
Vasile Parizescu a creat pentru piata romaneasca de arta curent de opinie. Acesta isi foloseste cu multa eficienta canalele de marketare iar cel mai recent exemplu "made in Parizescu" este expozitia (inca) deschisa de la Muzeul de Arta Cotroceni, "Portretul". Functionarea acestui tip de evenimente se bazeaza pe cel mai simplu principiu al cresterii valorii unor opere, pe care insisi colectionarii le "vad", intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat, repuse in circulatie. Operele sunt expuse. Se alege tematica, se selecteaza lucrarile, se marketeaza in cel mai clasic mod si din palarie rezulta plus-valoarea. Caci una este sa vinzi o lucrare tinuta sub cheie si alta este sa vinzi o lucrare (1) expusa intr-un loc sofisticat si (2) vazuta de zeci de perechi de ochi (circulata, mediatizata). Bucuria celor care merg la asemenea evenimente proiectate de asociatiile de colectionari (notorietate avand in Romania cea prezidata de domnul Parizescu) este ca vedem ceea ce altfel nu vom avea prilejul sa vedem. (Nu ma pot abtine la o mica barfa aici: domnul Peka, la a carui bunavointa am apelat in cateva randuri, m-a corectat daunezi cand m-am referit, in scris, la asociatia colectionarilor, spunandu-mi "...denumirea corecta este.., etc.". Ii multumesc domnului Peka, dar ii reamintesc ca: (1) sunt avocat si inteleg perfect ca gruparea colectionarilor s-a facut in forma unei asociatii si ca (2) folosesc in mod corect limba romana asa incat in contextul in care am utilizat expresia "asociatia colectionarilor" vorbeam despre o denumire generica, la fel ca in textul de azi, fara intentia de a o numi, de a o individualiza - caz in care as fi folosit titulatura oficiala - "corecta" zice domnul Peka). Trecand peste incident, in cele de mai jos sunt cateva fotografii, selectia personala cu ce mi-a placut de la acest recent eveniment de marketare made in Parizescu: superb Vasile Pop Negresteanu, Vergulescu, Mirea si Berea (este si ordinea pozelor). De neuitat fara indoiala si un Camil Ressu, din colectia prof. Elena Zdrobiş - il puteti admira la fata locului, MAC - expozitia "Portretul" (inca deschisa pana in 20 mai). Pe curand, C. Natura statica cu flori si carti, semnata, datata 1950, colectie privata Intr-una din zilele primaverii am revizitat muzeul Gradinii Botanice din Bucuresti. Pentru aceia dintre dumneavoastra care nu ati pasit inca in aceasta incinta, pe principiul ca nu va pasioneaza botanica, va ofer un motiv care tine de domeniul "colectionabil". Si nu ma refer acum la multitudinea de forme vegetale conservata in borcane ci la acuarelele Angiolinei Santocono, aflate intr-un numar impresionant in acest muzeu, majoritar prin donatia generoasa a familiei pictoritei. La data plimbarii mele nu am reusit sa o intalnesc pe directoarea Gradinii Botanice, singura persoana care se pare ca putea sa imi ofere date despre biografia artistei. Voi insoti asadar aceasta relatare de unica informatie biografica aflata sub portretul Angiolinei, in prima camera muzeala: anul nasterii - 1889, anul decesului - 1969. In masura in care timpul imi va permite si voi gasi disponibilitate din partea celor care administreaza Gradina Botanica din Bucuresti, voi completa aceasta scurta nota cu alte detalii. Factorul colectionabil (cum deja imi place sa il numesc) al acestei artiste imi era cunoscut (de-acum si dumneavoastra) iar confirmarea a venit incepand cu doua licitatii Goldart, unde lucrari ale Angiolinei au fost oferite spre vanzare: - Goldart 24 aprilie 2013 - Catalog nr. 106, fila 27, lot D-60, "Flori de toamna" - acuarela (1933) pret estimat 200-300 eur si - Goldart 31 martie 2014 - Catalog nr. 121, fila 37, lot D-50, "Crini" - guasa vernisata, pret estimat 350-400 eur. De remarcat ca lucrarea ofertata in 2014 (de mai mici dimensiuni, insa mediu pictural mai elaborat) a avut, in luna martie a.c. deja un pret de pornire peste maximul estimat in 2013. Ceea ce ne duce la concluzia ca lucrarea din 2013 se vanduse si probabil chiar usor peste pretul initial estimat. Avanpremiera plimbarii dumneavoastra in Gradina Botanica (muzeul) in imaginile de mai jos (acuarele ale Angiolinei Santocono) - cu precizarea ca fotografiile au prins deseori reflexul geamului sub care sunt protejate. De ce este recomandata vizita? Va familiarizati cu semnatura artistei - ofertele on-line arunca uneori pe piata... falsuri. Sigur, falsificatorii vor vizita si ei muzeul (merge un emoticon aici!). |
ColecţionarulContemporanul "ce hobby-uri ai?" (pe vremuri în Oracol spuneam: Flori, Fete, Filme sau Baieţi?) s-a transformat la mine Arhiva
February 2018
Categorii |